Wydział ds. Organizacyjno - Prawnych

Print Drukuj
Kierownik Wydziału
Organizacyjnego:
Agnieszka Paluch
Telefon: 58 326 18 25
Adres: ul. Podwale Przedmiejskie 30, 80-824 Gdańsk
  1. Do zadań Wydziału należy prowadzenie całokształtu spraw związanych z organizacją pracy w Urzędzie.
  2. Do zadań Wydziału w zakresie organizacyjno – prawnym w szczególności należy:
    1. koordynowanie prac nad projektami zarządzeń Dyrektora Urzędu przygotowywanych przez komórki merytoryczne Urzędu oraz nad projektami uchwał zarządu i sejmiku przygotowywanych przez komórki merytoryczne Urzędu oraz opracowywanie projektów regulaminu organizacyjnego, statutu i innych aktów normujących pracę Urzędu, a także dokonywanie ich aktualizacji;
    2. przygotowywanie, we współpracy z komórkami merytorycznymi oraz na podstawie odpowiednich procedur, projektów upoważnień i pełnomocnictw dla Dyrektora, Wicedyrektorów i pracowników Urzędu oraz ewidencjonowanie upoważnień i pełnomocnictw;
    3. prowadzenie ewidencji wewnętrznych aktów normatywnych Dyrektora Urzędu, aktów normatywnych przekazywanych przez Urząd Marszałkowski oraz umów i porozumień zawartych pomiędzy samorządem województwa i właściwymi ministrami w zakresie realizacji zadań finansowanych ze środków UE oraz ich przechowywanie;
    4. prowadzenie ewidencji pełnomocnictw i upoważnień udzielonych Dyrekcji oraz pracownikom WUP;
    5. współpraca z organami administracji państwowej i samorządu terytorialnego w zakresie funkcjonowania Urzędu, w tym z właściwymi komórkami Urzędu Marszałkowskiego w sprawach organizacyjno - prawnych;
    6. opracowywanie i bieżące przekazywanie informacji prawnych;
    7. monitorowanie posiedzeń Sejmiku Województwa Pomorskiego i Zarządu;
    8. koordynacja zadań z zakresu sprawozdawczości dotyczącej pracy Urzędu oraz udzielonej przez Urząd pomocy publicznej;
    9. organizowanie i zapewnienie organizacyjnej obsługi posiedzeń Pomorskiej Wojewódzkiej Rady Rynku Pracy oraz nadzorowanie realizacji jej wniosków i ustaleń;
    10. koordynowanie spraw związanych z udziałem Dyrekcji WUP w pracach komisji, komitetów oraz uczestnictwem w konferencjach i spotkaniach;
    11. planowanie i organizacja narad wewnętrznych kierownictwa Urzędu;
    12. wykonywanie zadań z zakresu obronności;
    13. prowadzenie archiwum zakładowego;
    14. ewidencjonowanie, przechowywanie, prowadzenie dokumentacji dotyczącej przeprowadzonych w Urzędzie kontroli zewnętrznych i audytów, a także koordynowanie działań związanych z realizacją wniosków i zaleceń pokontrolnych oraz wyników dotyczących wykrytych błędów systemowych, w tym przygotowywanie informacji o ich realizacji przez Urząd;
    15. prowadzenie rejestru skarg i terminowe załatwianie skarg i wniosków we współpracy z odpowiednimi komórkami merytorycznymi Urzędu;
    16. koordynacja udostępniania przez Urząd informacji publicznej oraz prowadzenie rejestru udostępnianych informacji publicznych;
    17. współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi w zakresie:
      • projektowania i wdrażania Pomocy Technicznej;
      • przygotowywania uchwał, zarządzeń, regulaminów i innych dokumentów związanych z funkcjonowaniem Urzędu;
      • realizacji zamówień publicznych;
      • realizacji projektów własnych Urzędu.
  3. Do zadań Wydziału w zakresie kontroli zarządczej w szczególności należy:
    1. prowadzenie spraw związanych z kontrolą zarządczą, a w szczególności:
      • monitorowanie procesu zarządzania ryzykiem oraz określania celów i zadań Urzędu poprzez zbiór dokumentów w tym zakresie;
      • przeprowadzanie i dokumentowanie samooceny systemu kontroli zarządczej w oparciu o wytyczne Ministra Finansów;
      • przygotowywanie i przedstawianie Dyrektorowi Urzędu informacji o stanie kontroli zarządczej na podstawie wyników: monitoringu, samooceny oraz przeprowadzanych w Urzędzie kontroli wewnętrznych oraz zewnętrznych;
      • analiza wyników kontroli zarządczej, proponowanie Dyrekcji działań ulepszających funkcjonowanie organizacji Urzędu na podstawie przeprowadzonych konsultacji z kierownikami odpowiednich komórek merytorycznych, a następnie nadzór nad ich wdrożeniem;
      • ewidencja dokumentów związanych z kontrolą zarządczą;
    2. analiza funkcjonalna organizacji oraz inicjowanie działań zmierzających do usprawnienia działania Urzędu;
    3. koordynowanie i nadzór nad przygotowywaniem procedur i instrukcji oraz ich zmian w zakresie realizacji programów operacyjnych współfinansowanych z UE.
  4. Do zadań Wydziału w zakresie obsługi sekretariatów i kancelarii ogólnej w szczególności należy:
    1. prowadzenie kancelarii ogólnej i sekretariatów Urzędu, w tym nadzór nad salą konferencyjną;
    2. monitorowanie prawidłowości obiegu dokumentów w Urzędzie;
    3. obsługa elektronicznego podsystemu obiegu dokumentów e-DOK;
    4. prowadzenie rejestru biletów komunikacji miejskiej.
  5. Wydziałem kieruje kierownik Wydziału ds. Organizacyjno-Prawnych.
Informacje o publikacji dokumentu