Wojewódzki Urząd Pracy w Warszawie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 848). Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie strony internetowej: https://rpo-wupwarszawa.praca.gov.pl/
Data publikacji strony 2015-11-04. Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2023-12-08.
Serwis jest częściowo zgodny z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu poniższych niezgodności lub wyłączeń:
- mogą zdarzyć się sytuacje, że pomimo starań redaktorów serwisie, pewne dokumenty opublikowane na stronie są niedostępne z uwagi na fakt, że:
- pochodzą z różnych źródeł,
- są bardzo obszerne, a ich wytworzenie odbywało się w kilku komórkach organizacyjnych, co uniemożliwiało wpływ na ich docelową treść oraz kształt (np. Szczegółowe opisy osi priorytetowych),
- opublikowane zostały w oparciu o zasady przyjęte w innej instytucji,
- opublikowane zostały przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej;
- niektóre filmy zamieszczone w serwisie mogą również nie posiadać napisów czy innych wymaganych elementów, z uwagi na fakt, że zostały opublikowane również przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej lub pochodzą ze źródeł zewnętrznych,
- z uwagi na ograniczenia systemowe w serwisie nie jest przez redaktorów stosowany znacznik lang.
Data ostatniego przeglądu deklaracji: 2021-11-04.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Komórką kontaktową jest Punkt informacyjny EFS punktinformacyjnyefs@wup.mazowsze.pl . Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu: 22 578 44 34. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji, itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.
Podmiot publiczny zrealizuje żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej lub jej elementu. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich (https://www.rpo.gov.pl).
Dostępność architektoniczna
Działalność Wojewódzkiego Urzędu Pracy w zakresie realizacji programu Regionalnego Programu operacyjnego Województwa Mazowieckiego prowadzona jest w Warszawie przy ul. Młynarskiej 16.
Opis dostępności wejścia do budynku i przechodzenia przez obszary kontroli.
Wejście do budynku znajduje się od ulicy Młynarskiej.
Opis dostępności korytarzy, schodów i wind.
Budynek Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Warszawie przy ul. Młynarskiej 16 wyposażony jest w windę oraz szerokie korytarze, dzięki czemu osoby korzystające z wózków inwalidzkich mają zapewniony dostęp do większości pomieszczeń na wszystkich kondygnacjach. Schody w budynku nie są wyposażone w pochylnie dla osób niepełnosprawnych. Na schodach zamontowane są poręcze.
Opis dostosowań, na przykład pochylni, platform, informacji głosowych, pętlach indukcyjnych.
Wejście do budynku Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Warszawie przy ul. Młynarskiej 16 wyposażone jest w łagodny podjazd oraz automatyczne drzwi z czujnikiem ruchu i umożliwia dostęp osobom korzystającym z wózków inwalidzkich. Winda w budynku wyposażona jest w komunikaty głosowe oraz przyciski z oznaczeniami w alfabecie Braille'a znajdujące się w zasięgu ręki osoby poruszającej się na wózku inwalidzkim. W budynku nie stosuje się pętli indukcyjnych. Na każdym piętrze znajduje się toaleta dla osób niepełnosprawnych. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille'a, nie ma druku (napisów) powiększonego oraz oznaczenia kontrastowego dla osób niewidomych i słabowidzących.
Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych.
Przed budynkiem przy ul. Młynarskiej 16 wyznaczono jedno miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych.
Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach.
Do wszystkich budynków Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Warszawie oraz wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. Warunkiem skorzystania z uprawnienia jest wyposażenie psa w uprząż oraz posiadanie przez osobę niepełnosprawną certyfikatu potwierdzającego status psa asystującego/przewodnika i zaświadczenia o wykonaniu wymaganych szczepień weterynaryjnych. Osoba niepełnosprawna jest odpowiedzialna za szkody wyrządzone przez psa asystującego/przewodnika.
Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online.
Wojewódzki Urząd Pracy w Warszawie udostępnia usługi wspierające komunikowanie się osób niesłyszących lub słabo słyszących na podstawie Ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz. U. z 2017 r. poz. 1824).
Osoba doświadczająca trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu się, zwana dalej „osobą uprawnioną", która zechce osobiście przyjść do urzędu w celu uzyskania informacji uzyska pomoc certyfikowanego tłumacza migowego lub tłumacza przewodnika. Umożliwi to bezpośrednią obsługę osób uprawnionych, które w trakcie wizyty mogą liczyć na bezpłatną pomoc w komunikacji.
Osoby uprawnione
Osobami uprawnionymi są wszystkie osoby doświadczające trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu się. Przede wszystkim są to osoby głuche (słabosłyszące, niedosłyszące i niesłyszące) i osoby głuchoniewidome. Mogą to być także osoby z niepełnosprawnością intelektualną lub ze sprzężonymi niepełnosprawnościami wpływającymi na posługiwanie się słuchem i mową, a także osoby niebędące osobami niepełnosprawnymi, a mające trudności w skutecznym komunikowaniu się z innych przyczyn, np. ze względu na podeszły wiek.
OSOBA UPRAWNIONA MA PRAWO DO:
Załatwienia sprawy przy pomocy osoby przybranej
Rozwiązaniem prawnym wprowadzonym przez ustawę o języku migowym i innych środkach komunikowania się jest możliwość reprezentowania osoby uprawnionej przez osobę przybraną. Może nią być każda osoba fizyczna, która ukończyła 16. rok życia i została wybrana przez osobę uprawnioną. Zadaniem takiej osoby ma być pomoc w załatwieniu spraw w organach administracji publicznej. Osoba przybrana nie jest zobowiązana do przedstawienia dokumentów potwierdzających znajomość PJM (polski język migowy), SJM (system językowo-migowy) ani SKGON (sposób komunikowania się osób głuchoniewidomych).
Z pomocy osoby przybranej osoba uprawniona nie może skorzystać wyłącznie w sytuacji, gdy wnioskowane dane są prawnie chronione ze względu na ochronę informacji niejawnych, a dostęp do nich przysługuje wyłącznie osobie uprawnionej.
Skorzystania z usług tłumacza języka migowego
Osoba uprawniona, która chce skorzystać z pośrednictwa tłumacza lub tłumacza przewodnika zobowiązana jest do zgłoszenia tego faktu na co najmniej 3 dni robocze przed planowaną wizytą w urzędzie (z wyłączeniem sytuacji nagłych). Chęć skorzystania z usługi należy zgłosić w formie pisemnej. Zgłoszenia należy dokonać na formularzu, którego wzór znajduje się poniżej. Zgłoszenie można przesłać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: wup@wup.mazowsze.pl , faksu (22) 578 44 07 lub złożyć w kancelarii urzędu.
Zgłoszenie zostanie przekazane do pracownika merytorycznego, który skontaktuje się za pomocą wybranego sposobu komunikacji (sms, mail, faks) w celu potwierdzenia miejsca i terminu wizyty.
Po otrzymaniu takiego zgłoszenia urząd ma obowiązek zamówić specjalistyczną usługę tłumacza z rejestru tłumaczy prowadzonego, zgodnie z ustawą, przez Wojewodę Mazowieckiego. Osoba zgłaszająca może wskazać konkretnego tłumacza z rejestru, który posługuje się właściwą odmianą języka migowego lub odpowiednimi umiejętnościami jako tłumacz przewodnik i odpowiada indywidualnym potrzebom uprawnionego.
UWAGA!
Osoba uprawniona ma prawo do korzystania z wybranej przez siebie formy komunikowania się z urzędem.
Przedmiotowe świadczenie jest bezpłatne dla osoby uprawionej, będącej osobą niepełnosprawną w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudniania osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1172, z późn. zm.), która zgłosi chęć skorzystania z tłumacza języka migowego.
Formularz zgłoszenia
Informacje o możliwościach kontaktowania się z Urzędem.
Kontakt z Urzędem możliwy jest za pośrednictwem następujących środków komunikacji:
- osobiście w Urzędzie;
- telefonicznie na numer: 22 578 44 00;
- faksem na numer: 22 578 44 07;
- pocztą elektroniczną na adres: wup@wup.mazowsze.pl ;
- listownie na adres: ul. Młynarska 16, 01-205 Warszawa;
- za pomocą formularza kontaktowego.