W dniu 20 marca 2025 r. Sejm uchwalił ustawę o rynku pracy i służbach zatrudnienia (Dz. U. 2025, poz. 620), która wprowadza ważne zmiany dla instytucji szkoleniowych.
Zgodnie z art. 106 tej ustawy, szkolenia dla bezrobotnych i poszukujących pracy, finansowane ze środków Funduszu Pracy, realizują podmioty wpisane do Bazy Usług Rozwojowych (BUR).
Rejestr Instytucji Szkoleniowych prowadzony jest do 31 grudnia 2025 r.
W Wojewódzkim Urzędzie Pracy w Warszawie wnioski o wpis do Rejestru Instytucji Szkoleniowych (RIS) mogą składać zainteresowane wpisem instytucje, które:
- mają zarejestrowaną działalność szkoleniową na terenie woj. mazowieckiego, lub
- w przypadku braku siedziby instytucji szkoleniowej na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, posiadają na terenie woj. mazowieckiego główny obszar działania.
Instytucja szkoleniowa może złożyć wniosek o wpis do RIS w formie papierowej lub elektronicznej (o ile osoba uprawniona do reprezentowania instytucji posiada kwalifikowany podpis elektroniczny lub profil zaufany ePUAP), do którego zobowiązana jest dołączyć dokumenty określone w § 2.2. rozporządzenia w sprawie rejestru instytucji szkoleniowych (Dz.U. z 2014 r. poz. 781).
Jednostki szkoleniowe ubiegające się o wpis do RIS proszone są o wypełnianie interaktywnego wniosku.
W woj. mazowieckim wnioski o wpis do Rejestru Instytucji Szkoleniowych są przyjmowane i sprawdzane pod kątem formalnym w Wojewódzkim Urzędzie Pracy w Warszawie.
Instytucje, nieposiadające podpisu kwalifikowanego lub profilu zaufanego ePUAP, po wypełnieniu wniosku poprzez aplikacje stor.praca.gov.pl powinny go wydrukować, podpisać i wraz z wymaganymi dokumentami przesłać do Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Warszawie.
Wiecej informacji
Dokumenty wymagane przy wpisie do RIS
Wskazówki, jak należy prawidłowo wypełniać wniosek o wpis do RIS
Obowiązki instytucji zarejestrowanych w RIS
Potwierdzenie wpisu do RIS
Zawiadomienia o wpisie do RIS wydawane są jednorazowo w momencie wpisu instytucji szkoleniowej do rejestru. Instytucje zarejestrowane w RIS oraz wszyscy użytkownicy rejestru mogą samodzielnie wygenerować aktualne potwierdzenie - na stronie internetowej stor.praca.gov.pl została udostępniona funkcja "Drukuj aktualny wpis do RIS".