Wydawca treści

Poznaj proces podpisywania umowy

 
Umowa o dofinansowanie jest zwieńczeniem Twoich starań związanych z ubieganiem się o unijne dofinansowanie. Stanowi też podstawę działań założonych w ramach projektu. Spójrz na schemat, by zapoznać się z tym procesem:



Sam proces podpisania umowy nakłada na Ciebie obowiązek skompletowania dokumentów
i przygotowań formalnych. Odpowiednie kroki powinieneś podjąć w momencie otrzymania oficjalnej informacji od WUP o przyznaniu dofinansowania. Informacja ta będzie również obejmować listę dokumentów, niezbędnych do podpisania umowy oraz termin w jakim musisz je zgromadzić.



PRZYKŁADOWE DOKUMENTY NIEZBĘDNE DO PODPISANIA UMOWY:
  • Harmonogram płatności;
  • Zakres danych osobowych powierzonych do przetwarzania;
  • Wzór oświadczenia uczestnika projektu;
  • Wzór upoważnienia/ odwołania upoważnienia do przetwarzania danych osobowych;
  • Oświadczenie o niekaralności beneficjenta/partnera;
  • Wypis z organu rejestrowego dotyczącego wnioskodawcy;
  • Kopia statutu lub innego dokumentu potwierdzającego zgodność działalności prowadzonej przez beneficjenta z typem realizowanego wsparcia;
  • Umowa partnerska (dla projektów realizowanych w partnerstwie);
  • Zaświadczenie beneficjenta/partnera o niezaleganiu z opłacaniem składek
    na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne lub innych opłat. 


FORMY ZABEZPIECZENIA

Jeśli uzyskałeś dofinansowanie od WUP, zostanie Ci ono przekazane po wniesieniu zabezpieczenia prawidłowej realizacji projektu. Składane jest ono przeważnie w formie weksla in blanco wraz
z deklaracją wekslową. Przy większych projektach może być wymagana inna forma, np. cesja praw
z polisy ubezpieczeniowej, hipoteka, poręczenie, gwarancja bankowa czy zastaw rzeczowy bądź rejestrowy. Dopuszczalne rodzaje zabezpieczeń znajdziesz w umowie o dofinansowanie projektu. Pamiętaj! Brak złożenia przez Ciebie zabezpieczenia stanowi przesłankę rozwiązania umowy
o dofinansowanie projektu bez wypowiedzenia.



GŁÓWNE POSTANOWIENIA UMOWY
 
W umowie znajdziesz wszystkie warunki realizacji projektu w tym m.in.:
  • strony umowy;
  • wysokość i warunki, na jakich zostanie Ci przekazane dofinansowanie;
  • podstawowe informacje o zasadach realizacji, rozliczania oraz kontroli projektu oraz zakres obowiązujących wytycznych;
  • obowiązki związane z bieżącym monitorowaniem przebiegu projektu;
  • zasady postępowania w sytuacjach, gdy nie będziesz mógł wywiązać się z wykonania zapisów umowy stanie się niemożliwe;
  • obowiązki informacyjno-promocyjne w projekcie;
  • zobowiązania do realizacji projektu z należytą starannością, do ponoszenia wszystkich wydatków w sposób racjonalny i konkurencyjny;
  • wskazania, że cały projekt powinieneś realizować z poszanowaniem przepisów prawa krajowego i unijnego, a także zgodnie z obowiązującymi wytycznymi.
Pamiętaj! Zmiany w założeniach merytorycznych wniosku oraz przesunięcia w budżecie przekraczające 10% wydatków wymagają zatwierdzenia przez WUP, a czasem także podpisania aneksu do umowy. Realizacja projektu niezgodna z założeniami wniosku, nie osiągnięcie celów w nim zawartych, lub nie wywiązanie się z innych warunków umowy może skutkować zwrotem całości lub części dotacji. Dlatego też jeśli w trakcie realizacji projektu pojawi się konieczność modyfikacji wniosku o dofinansowanie, powiadom o tym WUP! 

Menu nawigacji