Jak się zarejestrować w powiatowym urzędzie pracy jako osoba bezrobotna?

Print Drukuj

Jeżeli chcesz zarejestrować się jako osoba bezrobotna, to możesz:

  1. zgłosić się do powiatowego urzędu pracy, właściwego ze względu na miejsce zamieszkania,
    albo
  2. skorzystać z w pełni elektronicznej rejestracji w urzędzie pracy.
    Rejestracja polega na wypełnieniu wniosku o dokonanie rejestracji jako osoba bezrobotna w postaci elektronicznej dostępnego na stronie www.praca.gov.pl, załączeniu do wniosku skanów wszystkich dokumentów wymaganych do rejestracji, opatrzeniu wniosku i załączników bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu lub podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP oraz przesłaniu wniosku wraz z załącznikami do właściwego powiatowego urzędu pracy.

Status osoby bezrobotnej nabędziesz z dniem złożenia wniosku za pośrednictwem elektronicznego systemu rejestracji, po opatrzeniu go i załączonych do wniosku zeskanowanych dokumentów oraz oświadczenia o prawdziwości przekazanych danych, oraz o zapoznaniu się z warunkami zachowania statusu – jednym z dwóch aktualnie akceptowanych, bezpiecznych podpisów.

Szczegółowe informacje dotyczące profilu zaufanego, w tym:

  • czym jest profil zaufany,
  • kto i jak może go założyć

znajdziesz: https://www.gov.pl/web/gov/zaloz-profil-zaufany

Zapraszamy również do zapoznania się z instrukcją elektronicznej rejestracji przez internet oraz instrukcjami Jak założyć Profil Zaufany i Jak założyć konto użytkownika w praca.gov.pl.

Podstawa prawna

Informacje o publikacji dokumentu


Elektroniczny system zarządzania kolejką

Print Drukuj

Instrukcja postępowania:

1.Po przybyciu do holu Urzędu (na parterze) należy zgłosić się do Punktu Informacyjnego w celu otrzymania biletu z automatu biletowego z numerem klienta.

2.Następnie należy poczekać na wezwanie. Numer klienta zostanie wyświetlony na  dwóch wyświetlaczach LCD umieszczonych na sali obsługi klienta oraz na wyświetlaczu nad stanowiskiem ds. rejestracji.

3.Uwaga! Nie zgub otrzymanego biletu z numerem klienta. Bilet z automatu biletowego należy okazać pracownikowi ds. rejestracji przed obsługą.

4.Osoby, które nie zgłosiły się na wezwanie numeru klienta, prosimy o ponowne podejście do Punktu Informacyjnego.

 

Pytania związane z obsługą systemu zarządzania kolejką prosimy kierować do pracowników Punktu Informacyjnego osobiście lub pod numerem tel. 89 5372813.

Informacje o publikacji dokumentu