Nowy obowiązek zgłaszania ofert pracy do systemu ePraca

Print Drukuj

W związku z wejściem w życie, z dniem 1 czerwca 2025 r., ustawy o rynku pracy i służbach zatrudnienia informujemy, że nowe przepisy zobowiązują niektóre instytucje do obowiązkowego zgłaszania ofert pracy do systemu ePraca (dawna Centralna Baza Ofert Pracy).
Obowiązek ten będzie dotyczył w szczególności:

  • organów władzy publicznej;
  • organów samorządów gospodarczych i zawodowych;
  • podmiotów reprezentujących zgodnie z odrębnymi przepisami Skarb Państwa;
  • podmiotów reprezentujących państwowe osoby prawne albo osoby prawne samorządu terytorialnego oraz podmioty reprezentujące inne państwowe jednostki organizacyjne albo jednostki organizacyjne samorządu terytorialnego;
  • podmiotów reprezentujących inne osoby lub jednostki organizacyjne, które wykonują zadania publiczne lub dysponują majątkiem publicznym oraz osoby prawne, w których Skarb Państwa, jednostki samorządu terytorialnego lub samorządu gospodarczego albo zawodowego mają pozycję dominującą w rozumieniu przepisów o ochronie konkurencji i konsumentów.

Jednocześnie  poprzez Portal praca.gov.pl – można  szybko i bezpiecznie załatwić inne sprawy online:

  • wysłać pismo do Urzędu
  • złożysz Oświadczenie o powierzeniu wykonywania pracy cudzoziemcowi
  • złożysz wniosek o wydanie zezwolenia na pracę sezonową 

Nowe przepisy mają na celu usprawnienie dostępu do specjalistycznych ofert pracy dla osób poszukujących zatrudnienia. Zachęcamy do zgłaszania ofert pracy za pośrednictwem portalu praca.gov.pl - link.

Więcej informacji znajduje się pod linkiem.
 

Informacje o publikacji dokumentu