Powiatowy Urząd Pracy w Nisku informuje, że w dniu 1 czerwca 2025 r. weszła w życie ustawa z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia. Ww. ustawa wprowadza nowe regulacje dotyczące zgłaszania przez pracodawców ofert pracy do urzędów pracy i ich upowszechniania w bazie ofert pracy o nazwie ePraca (dawna Centralna Baza Ofert Pracy).
W art. 83 ust. 2 pkt 1 tej ustawy określono, że oferty pracy do ePracy obowiązkowo zgłaszają podmioty, o których mowa w art. 4 ust. 1 ustawy z dnia
6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2022 r.poz. 902) tj.:
- organy władzy publicznej;
- organy samorządów gospodarczych i zawodowych;
- podmioty reprezentujące zgodnie z odrębnymi przepisami Skarb Państwa;
- podmioty reprezentujące państwowe osoby prawne albo osoby prawne samorządu terytorialnego oraz podmioty reprezentujące inne państwowe jednostki organizacyjne albo jednostki organizacyjne samorządu terytorialnego;
- podmioty reprezentujące inne osoby lub jednostki organizacyjne, które wykonują zadania publiczne lub dysponują majątkiem publicznym, oraz osoby prawne,
w których Skarb Państwa, jednostki samorządu terytorialnego lub samorządu gospodarczego albo zawodowego mają pozycję dominującą w rozumieniu przepisów o ochronie konkurencji i konsumentów.
Efektem przedmiotowej zmiany ma być zwiększenie liczby ofert pracy realizowanych przez urzędy pracy, a tym samym ułatwienie osobom bezrobotnym i osobom poszukującym pracy poszukiwanie zatrudnienia.
Informujemy również, że zgodnie z art.83 ust.4 PUP zapewnia w swojej siedzibie pomoc przy zgłaszaniu ofert pracy do ePracy. Szczegółowe informacje można uzyskać pod nr tel. 15 8412-313 wewn. 15