Konkurs na stanowisko asystenta sędziego w Sądzie Rejonowym w Bochni

​​​​​Prezes Sądu Rejonowego w Bochni
OGŁASZA KONKURS
NA STANOWISKO ASYSTENTA SĘDZIEGO W SĄDZIE
REJONOWYM W BOCHNI
wolne stanowisko: – asystent sędziego
liczba wolnych stanowisk: – dwa stanowiska w wymiarze pełnego etatu na umowę o pracę
miejsce pracy: - Sąd Rejonowy w Bochni
ul. Kościuszki 4
Termin i miejsce konkursu:
Etap pierwszy konkursu odbędzie się: nie później niż na 7 dni przed terminem
rozpoczęcia drugiego etapu konkurs
Etap drugi konkursu odbędzie się: dnia 24 marca 2025 w budynku
Sądu Rejonowego w Bochni,
ul. Kościuszki 4, 32-700 Bochnia
Etap trzeci konkursu odbędzie się: dnia 24 marca 2025 roku w budynku Sądu
Rejonowego w Bochni.
Ul. Kościuszki 4, 32-700 Bochnia
Miejsce przeprowadzenia konkursu: Sąd Rejonowy w Bochni, ul. Kościuszki 4
Informacje o miejscu i godzinie przeprowadzania II i III etapu konkursu zostaną
opublikowane wraz z listą osób dopuszczonych do w/w etapów konkursu co najmniej
na
7 dni przed ich rozpoczęciem.
Kandydaci przystępujący do drugiego i trzeciego etapu konkursu zobowiązani są
okazać dokument potwierdzający tożsamość.
I. Konkurs przeprowadzony zostanie na zasadach określonych w Rozporządzeniu
Ministra Sprawiedliwości z dnia 14 października 2013r. w sprawie przeprowadzania
Sąd Rejonowy w Bochni, 32-700 Bochnia, tel: 14 615 21 03, email: administracja@bochnia.sr.gov.pl
Informacje o sposobie przetwarzania danych osobowych dostępne są pod adresem www.bochnia.sr.gov.pl
w zakładce Ochrona danych osobowych oraz na tablicy ogłoszeń w siedzibie Sądu.
konkursu na stanowisko asystenta sędziego (DzU z 2023r. poz.2106) załącznik nr 2
do Zarządzenia Prezesa.
II. Konkurs składa się z trzech etapów:
1) etapu pierwszego – wstępnej weryfikacji zgłoszeń kandydatów pod kątem spełnienia
wymogów formalnych przystąpienia do konkursu;
2) etapu drugiego – testu obejmującego 36 pytań z zakresu prawa cywilnego i karnego
oraz postępowania cywilnego i karnego oraz z pracy pisemnej na jeden z dwóch
tematów z zakresu prawa cywilnego i prawa karnego, wybrany przez kandydata;
3) etapu trzeciego – rozmowy kwalifikacyjnej.
III. Zgodnie z art. 155 § 2 ustawy z dnia 27 lipca 2001r. - prawo o ustroju sądów powszechnych
(t.j. DzU z 2024r., poz. 334 z późn. zm.) na stanowisko asystenta sędziego może być
zatrudniony ten, kto:
1) jest obywatelem Rzeczypospolitej Polskiej i korzysta z pełni praw cywilnych
i obywatelskich;
2) jest nieskazitelnego charakteru;
3) ukończył wyższe studia prawnicze w Polsce i uzyskał tytuł magistra lub zagraniczne
uznane w Polsce;
4) ukończył 23 lata.
IV. Zakres zadań wykonywanych na wyżej wymienionym stanowisku pracy określa
Rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości z dnia 8 listopada 2012 roku w sprawie czynności
asystentów sędziów (Dz.U.2012r. poz. 1270).
V. Wykaz dokumentów wymaganych od kandydata na stanowisko asystenta sędziego:
1. wniosek o zatrudnienie na stanowisku asystenta sędziego z podaniem oznaczenia
konkursu,
2. życiorys i informację o przebiegu kariery zawodowej,
3. oryginał lub urzędowo poświadczony odpis dokumentu potwierdzającego ukończenie
studiów wyższych na kierunku prawo w Rzeczypospolitej Polskiej i uzyskanie tytułu
zawodowego magistra albo zaświadczenie o zdanym egzaminie magisterskim, albo
oryginał lub urzędowo poświadczony odpis dokumentu potwierdzającego ukończenie
zagranicznych studiów wyższych na kierunku prawo uznanych w Rzeczypospolitej
Polskiej na podstawie odrębnych przepisów,
4. oświadczenie, o którym mowa w art. 155a § 6 ustawy z dnia 27 lipca 2001 roku – Prawo
o ustroju sądów powszechnych (t.j. Dz.U. z 2024r., poz. 334 z późn. zm) załącznik nr 3
(druki do pobrania),
5. oświadczenie, że jest obywatelem Rzeczypospolitej Polskiej i korzysta z pełni praw
cywilnych i obywatelskich załącznik nr 3 (druki do pobrania),
6. oświadczenie dot. wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych załącznik 3
(druki do pobrania),
7. aktualną fotografię zgodą z wymaganiami stosowanymi przy wydawaniu dowodów
osobistych,
8. kwestionariusz osoby ubiegającej się o zatrudnienie załącznik 3 (druki do pobrania),
9. klauzula informacyjna dla ubiegających się o zatrudnienie załącznik 3 (druki do
pobrania).
10. Informacja o procedurze zgłoszeń wewnętrznych dla ubiegającego się o zatrudnienie
załącznik 3 ( druki do pobrania).
Sąd Rejonowy w Bochni, 32-700 Bochnia, tel: 14 615 21 03, email: administracja@bochnia.sr.gov.pl
Informacje o sposobie przetwarzania danych osobowych dostępne są pod adresem www.bochnia.sr.gov.pl
w zakładce Ochrona danych osobowych oraz na tablicy ogłoszeń w siedzibie Sądu.
Do zgłoszenia kandydat może dołączyć dokumenty potwierdzające dodatkowe kwalifikacje i
osiągnięcia.
Kandydat składa wymagane dokumenty opatrzone oznaczeniem konkursu bezpośrednio
w siedzibie Sądu, pokój 112 - I piętro w nieprzekraczalnym terminie do dnia 10 marca 2025
roku albo przesyła za pośrednictwem operatora pocztowego z podaniem oznaczenia
konkursu na adres:
Sąd Rejonowy w Bochni
Oddział Administracyjny
32-700 Bochnia
ul. Kościuszki 4
W przypadku przesyłania dokumentów za pośrednictwem operatora pocztowego, za datę ich
złożenia uważa się datę nadania przesyłki w placówce pocztowej operatora.
Nie będą rozpatrywane podania złożone przed ogłoszeniem konkursu, jak również po upływie
terminu składania podań.
Wszelkie braki w dokumentach stwierdzających spełnienie przez kandydata warunków
formalnych, nie będą podlegały żadnym działaniom ze strony Sądu zmierzającym do ich
uzupełnienia, czy wyjaśnienia.
Dodatkowe informacje w sprawie ogłoszonego konkursu na stanowisko asystenta sędziego w
Sądzie Rejonowym w Bochni można uzyskać telefonicznie (14) 615 21 03.
Bieżące informacje dot. przebiegu konkursu będą zamieszczanie na stronie internetowej Sądu
Rejonowego w Bochni: www.bochnia.sr.gov.pl