Wydział Obsługi Finansowej Projektów

Print Drukuj
Kierownik: Aneta Hanowska
Telefon: 58 326-18-12
Adres: ul. Podawale Przedmiejskie 30, 80-824 Gdańsk
  1. Do zadań wydziału należy prowadzenie całokształtu spraw w zakresie obsługi finansowej:
    1. działania i projektów współfinansowanych z EFS wdrażanych w ramach PO;
    2. pomocy technicznej w ramach PO, w szczególności związanych z:
      • planowaniem, monitorowaniem i rozliczaniem transz dotacji;
      • poświadczaniem wydatków i sprawozdawczością;
      • nieprawidłowościami i windykacją;
    3. współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi w zakresie:
      • projektowania i wdrażania Pomocy Technicznej;
      • przygotowywania uchwał, zarządzeń, regulaminów i innych dokumentów związanych z funkcjonowaniem Urzędu;
      • realizacji zamówień publicznych;
      • realizacji projektów własnych Urzędu.
  2. Do zadań Wydziału związanych z planowaniem i monitorowaniem należy w szczególności:
    1. sporządzanie projektów planów działań, w tym planowanie podziału alokacji;
    2. współudział w zarządzaniu zmianami w planie budżetu;
    3. planowanie i określanie środków na realizację Działania w zakresie środków UE i współfinansowania krajowego w poszczególnych źródłach finansowania;
    4. sporządzanie harmonogramów płatności i ich monitorowanie;
    5. opracowywanie prognoz wydatków na podstawie bieżącego wykonania i monitorowania limitów wydatków;
    6. monitorowanie i prowadzenie sprawozdawczości z dokonywania zwrotów w ramach komponentu regionalnego;
    7. kontroling transz dotacji, wydatków, środków odzyskanych;
    8. obsługa systemu informatycznego w zakresie realizowanych zadań związanych z planowaniem i monitorowaniem.
  3. Do zadań Wydziału związanych z poświadczaniem wydatków i sprawozdawczości należy w szczególności:
    1. przygotowywanie rejestru danych w ramach Działania do ujęcia w poświadczeniu i deklaracji wydatków IP;
    2. sporządzanie sprawozdań z poziomu Działania;
    3. współudział przy tworzeniu projektów planów działań;
    4. monitorowanie wartości wskaźników produktu;
    5. monitorowanie oświadczeń o kwalifikowalności VAT;
    6. obsługa systemu informatycznego w zakresie realizowanych zadań związanych z poświadczaniem wydatków i sprawozdawczości.
  4. Do zadań Wydziału związanych z nieprawidłowościami i windykacją należy w szczególności:
    1. prowadzenie spraw związanych z nieprawidłowościami zgodnie z procedurami;
    2. prowadzenie całości spraw związanych z windykacją środków finansowych nieprawidłowo wydatkowanych przez beneficjentów;
    3. obsługa systemu informatycznego w zakresie realizowanych związanych z nieprawidłowościami i windykacją.
  5. Do zadań Wydziału związanych z koordynacją Pomocy Technicznej należy w szczególności:
    1. opracowywanie projektów planów działań Pomocy Technicznej;
    2. monitorowanie realizacji zadań i wydatkowania środków;
    3. współudział w zarządzaniu zmianami w planie budżetu;
    4. potwierdzanie kwalifikowalności przedkładanych do rozliczenia wydatków;
    5. sporządzanie sprawozdań z realizacji zadań;
    6. współudział w przygotowaniu wniosków o płatność.
  6. Wydziałem kieruje Kierownik Wydziału Obsługi Finansowej Projektów.
Informacje o publikacji dokumentu