Wydział Obsługi Finansowej Projektów
Kierownik: | Aneta Hanowska |
Telefon: | 58 326-18-12 |
Adres: | ul. Podawale Przedmiejskie 30, 80-824 Gdańsk |
- Do zadań wydziału należy prowadzenie całokształtu spraw w zakresie obsługi finansowej:
- działania i projektów współfinansowanych z EFS wdrażanych w ramach PO;
- pomocy technicznej w ramach PO, w szczególności związanych z:
- planowaniem, monitorowaniem i rozliczaniem transz dotacji;
- poświadczaniem wydatków i sprawozdawczością;
- nieprawidłowościami i windykacją;
- współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi w zakresie:
- projektowania i wdrażania Pomocy Technicznej;
- przygotowywania uchwał, zarządzeń, regulaminów i innych dokumentów związanych z funkcjonowaniem Urzędu;
- realizacji zamówień publicznych;
- realizacji projektów własnych Urzędu.
- Do zadań Wydziału związanych z planowaniem i monitorowaniem należy w szczególności:
- sporządzanie projektów planów działań, w tym planowanie podziału alokacji;
- współudział w zarządzaniu zmianami w planie budżetu;
- planowanie i określanie środków na realizację Działania w zakresie środków UE i współfinansowania krajowego w poszczególnych źródłach finansowania;
- sporządzanie harmonogramów płatności i ich monitorowanie;
- opracowywanie prognoz wydatków na podstawie bieżącego wykonania i monitorowania limitów wydatków;
- monitorowanie i prowadzenie sprawozdawczości z dokonywania zwrotów w ramach komponentu regionalnego;
- kontroling transz dotacji, wydatków, środków odzyskanych;
- obsługa systemu informatycznego w zakresie realizowanych zadań związanych z planowaniem i monitorowaniem.
- Do zadań Wydziału związanych z poświadczaniem wydatków i sprawozdawczości należy w szczególności:
- przygotowywanie rejestru danych w ramach Działania do ujęcia w poświadczeniu i deklaracji wydatków IP;
- sporządzanie sprawozdań z poziomu Działania;
- współudział przy tworzeniu projektów planów działań;
- monitorowanie wartości wskaźników produktu;
- monitorowanie oświadczeń o kwalifikowalności VAT;
- obsługa systemu informatycznego w zakresie realizowanych zadań związanych z poświadczaniem wydatków i sprawozdawczości.
- Do zadań Wydziału związanych z nieprawidłowościami i windykacją należy w szczególności:
- prowadzenie spraw związanych z nieprawidłowościami zgodnie z procedurami;
- prowadzenie całości spraw związanych z windykacją środków finansowych nieprawidłowo wydatkowanych przez beneficjentów;
- obsługa systemu informatycznego w zakresie realizowanych związanych z nieprawidłowościami i windykacją.
- Do zadań Wydziału związanych z koordynacją Pomocy Technicznej należy w szczególności:
- opracowywanie projektów planów działań Pomocy Technicznej;
- monitorowanie realizacji zadań i wydatkowania środków;
- współudział w zarządzaniu zmianami w planie budżetu;
- potwierdzanie kwalifikowalności przedkładanych do rozliczenia wydatków;
- sporządzanie sprawozdań z realizacji zadań;
- współudział w przygotowaniu wniosków o płatność.
- Wydziałem kieruje Kierownik Wydziału Obsługi Finansowej Projektów.