INFORMACJA DLA PRACODAWCÓW

Print Drukuj

Szanowni Państwo,
10 kwietnia br. została podpisana przez Prezydenta RP ustawa z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia (Dz. U. z 2025 poz. 620),  która będzie obowiązywała od 01.06.2025r. Ww. ustawa wprowadza nowe zasady zgłaszania przez pracodawców ofert pracy do urzędów pracy i ich upowszechniania  w bazie ofert pracy o nazwie ePraca (aktualnie Centralna Baza Ofert Pracy). W art. 83 ust. 2 pkt 1 tej ustawy określono, że oferty pracy do ePracy obowiązkowo zgłaszają podmioty, o których mowa  w art. 4 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej  (Dz. U. z 2022 r. poz. 902) tj.:

  1. organy władzy publicznej;
  2. organy samorządów gospodarczych i zawodowych;
  3. podmioty reprezentujące zgodnie z odrębnymi przepisami Skarb Państwa;
  4. podmioty reprezentujące państwowe osoby prawne albo osoby prawne samorządu terytorialnego oraz podmioty reprezentujące inne państwowe jednostki organizacyjne albo jednostki organizacyjne samorządu terytorialnego;
  5. podmioty reprezentujące inne osoby lub jednostki organizacyjne, które wykonują zadania publiczne lub dysponują majątkiem publicznym, oraz osoby prawne, w których Skarb Państwa, jednostki samorządu terytorialnego lub samorządu gospodarczego albo zawodowego mają pozycję dominującą w rozumieniu przepisów o ochronie konkurencji i konsumentów.

W związku z powyższym informujemy Państwa, o nowych regulacjach, do których stosowania będą Państwo zobowiązani po wejściu w życie ustawy o rynku pracy i służbach zatrudnienia  oraz zwracamy się z prośbą o udostępnienie tej informacji podległym jednostkom.
Zapraszamy do obserwowania naszej strony internetowej: szydlowiec.praca.gov.pl oraz mediów społecznościowych FB, na których będziemy udostępniali najważniejsze informacje o zasadach współpracy i realizacji ofert pracy.
 

Informacje o publikacji dokumentu