Nabór wniosków o przyznanie refundacji kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy dla skierowanych bezrobotnych.

Print Drukuj
 
Baner MRiPS i PUP
 
Otwock, dnia 05.05.2023
 
 
Powiatowy Urząd Pracy w Otwocku ogłasza nabór wniosków
o przyznanie refundacji kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy
dla skierowanych bezrobotnych
w ramach Programu aktywizacji zawodowej bezrobotnych z niskimi kwalifikacjami (nieposiadających świadectwa dojrzałości) lub bezrobotnych bez kwalifikacji zawodowych
finansowanego ze  środków rezerwy Funduszu Pracy,
 będącej w dyspozycji Ministra Rodziny i Polityki Społecznej
 
 
 
ZASADY NABORU WNIOSKÓW
Termin składania wniosków:

12.05.2023 - 19.05.2023

Wnioski, które wpłyną do urzędu przed lub po wskazanym terminie
nie podlegają rozpatrzeniu

Miejsce składania wniosków:

Powiatowy Urząd Pracy w Otwocku
ul. Górna 11
05-400 Otwock

Sposób i forma składania wniosków:
  • wnioski można składać  osobiście w  siedzibie urzędu: ul. Górna 11, 05-400 Otwock, drogą pocztową  lub za pośrednictwem kuriera; W przypadku złożenia wniosku za pośrednictwem poczty lub kuriera decyduje data wpływu do urzędu,
  • wnioski należy składać wyłącznie na obowiązującym formularzu opracowanym przez PUP w Otwocku,
  • wniosek należy wypełnić czytelnie bez pozostawiania niewypełnionych rubryk/ punktów, jeżeli któraś z pozycji wniosku nie dotyczy wnioskodawcy należy wpisać: „nie dotyczy", „brak", nie posiadam", nie wymagane",
  • niedopuszczalne jest jakiekolwiek modyfikowanie lub usuwanie elementów wniosku - dopuszcza się dodawanie stron, rozszerzanie rubryk wynikających z objętości treści,
  • wniosek powinien być zszyty lub w inny sposób trwale połączony uniemożliwiając wysunięcie się którejkolwiek strony,
  • należy sporządzić kopię wniosku, ponieważ urząd nie wydaje wniosku oraz nie sporządza jego kserokopii,
  • wniosek przed jego złożeniem nie podlega konsultacji
WARUNKI UBIEGANIA SIĘ O REFUNDACJĘ KOSZTÓW WYPOSAŻENIA LUB DOPOSAŻENIA STANOWISKA PRACY DLA SKIEROWANEGO  BEZROBOTNEGO:
Kto może składać wnioski: O refundację może się ubiegać podmiot prowadzący działalność gospodarczą, który spełnia łącznie następujące warunki:
  • nie rozwiązał stosunku pracy z pracownikiem w drodze wypowiedzenia dokonanego przez podmiot albo na mocy porozumienia stron z przyczyn niedotyczących pracowników w okresie 6 miesięcy bezpośrednio poprzedzających dzień złożenia wniosku oraz w okresie od dnia złożenia wniosku do dnia otrzymania refundacji,
  • nie obniżył wymiaru czasu pracy pracownika w okresie 6 miesięcy bezpośrednio poprzedzających dzień złożenia wniosku oraz w okresie od dnia złożenia wniosku do dnia otrzymania refundacji,
lub
podmiot, który w okresie 6 miesięcy bezpośrednio poprzedzających dzień złożenia wniosku, obniżył wymiar czasu pracy pracownika lub zamierza obniżyć ten wymiar w okresie od dnia złożenia wniosku do dnia otrzymania refundacji na podstawie art. 15g ust. 8 lub art. 15gb ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 2 marca 2020  o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz.U. poz. 1842, z późn. zm.), zwanej dalej „ustawą COVID-19", lub na podstawie aneksu do umowy zawartej ze starostą w związku z art. 15 zzf ustawy COVID-19,
  • prowadzi działalność gospodarczą, w rozumieniu ustawy z dnia 6 marca 2018 – Prawo przedsiębiorców przez okres 6 miesięcy bezpośrednio poprzedzających dzień złożenia wniosku, przy czym do wskazanego okresu prowadzenia działalności gospodarczej, nie wlicza się okresu zawieszenia działalności gospodarczej,
  • nie zalega w dniu złożenia wniosku z wypłacaniem wynagrodzeń pracownikom oraz z opłacaniem należnych składek na ubezpieczenie społeczne, ubezpieczenie zdrowotne, Fundusz Pracy, Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczy, Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych oraz Fundusz Emerytur Pomostowych,
  • nie zalega w dniu złożenia wniosku z opłacaniem innych danin publicznych,
  • nie posiada w dniu złożenia wniosku nieuregulowanych w terminie zobowiązań cywilnoprawnych,
  • nie był karany w okresie 2 lat przed złożeniem wniosku za przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu, w rozumieniu ustawy z dnia 6 czerwca 1997 – Kodeks karny lub ustawy z dnia 28 października 2002 o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych za czyny zabronione pod groźbą kary,
  • o których mowa w rozporządzeniu Komisji (UE) nr 1407/2013 z dnia 18 grudnia 2013 w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis (Dz. Urz. UE L 352 z 24.12.2013, str. 1);
O refundację mogą się ubiegać niepubliczne przedszkole lub niepubliczna szkoła, które spełniają łącznie następujące warunki:
  • nie rozwiązał stosunku pracy z pracownikiem w drodze wypowiedzenia dokonanego przez podmiot albo na mocy porozumienia stron z przyczyn niedotyczących pracowników w okresie 6 miesięcy bezpośrednio poprzedzających dzień złożenia wniosku oraz w okresie od dnia złożenia wniosku do dnia otrzymania refundacji,
  • nie obniżył wymiaru czasu pracy pracownika w okresie 6 miesięcy bezpośrednio poprzedzających dzień złożenia wniosku oraz w okresie od dnia złożenia wniosku do dnia otrzymania refundacji,
lub
niepubliczne przedszkole lub niepubliczna szkoła, które w okresie 6 miesięcy bezpośrednio poprzedzających dzień złożenia wniosku, obniżył wymiar czasu pracy pracownika lub zamierza obniżyć ten wymiar w okresie od dnia złożenia wniosku do dnia otrzymania refundacji na podstawie 15gb ust. 1 pkt 1 ustawy COVID-19 lub na podstawie aneksu do umowy zawartej ze starostą w związku z art. 15 zzf ustawy COVID-19,
  • prowadzą działalność na podstawie ustawy z dnia 14 grudnia 2016 – Prawo oświatowe, przez okres 6 miesięcy bezpośrednio poprzedzających dzień złożenia wniosku,
  • nie zalegają w dniu złożenia wniosku z wypłacaniem wynagrodzeń pracownikom oraz z opłacaniem należnych składek na ubezpieczenie społeczne, ubezpieczenie zdrowotne, Fundusz Pracy, Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczy, Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych oraz Fundusz Emerytur Pomostowych,
  • nie zalegają w dniu złożenia wniosku z opłacaniem innych danin publicznych,
  • nie posiadają w dniu złożenia wniosku nieuregulowanych w terminie zobowiązań cywilnoprawnych,
  • nie były karane w okresie 2 lat przed dniem złożenia wniosku za przestępstwa przeciwko obrotowi gospodarczemu, w rozumieniu ustawy z dnia 6 czerwca 1997  – Kodeks karny lub ustawy z dnia 28 października 2002  o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych za czyny zabronione pod groźbą kary,
  • o których mowa w rozporządzeniu Komisji (UE) nr 1407/2013 z dnia 18 grudnia 2013 w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis (Dz. Urz. UE L 352 z 24.12.2013, str. 1)
O refundację może się ubiegać producent rolny, który spełnia łącznie następujące warunki:
  • nie rozwiązał stosunku pracy z pracownikiem w drodze wypowiedzenia dokonanego przez podmiot albo na mocy porozumienia stron z przyczyn niedotyczących pracowników w okresie 6 miesięcy bezpośrednio poprzedzających dzień złożenia wniosku oraz w okresie od dnia złożenia wniosku do dnia otrzymania refundacji,
  • nie obniżył wymiaru czasu pracy pracownika w okresie 6 miesięcy bezpośrednio poprzedzających dzień złożenia wniosku oraz w okresie od dnia złożenia wniosku do dnia otrzymania refundacji,
lub
producent rolny, który w okresie 6 miesięcy bezpośrednio poprzedzających dzień złożenia wniosku, obniżył wymiar czasu pracy pracownika lub zamierza obniżyć ten wymiar w okresie od dnia złożenia wniosku do dnia otrzymania refundacji na podstawie 15gb ust. 1 pkt 1 ustawy COVID-19 lub na podstawie aneksu do umowy zawartej ze starostą w związku z art. 15 zzf ustawy COVID-19,
  • posiada gospodarstwo rolne w rozumieniu przepisów o podatku rolnym lub prowadzeni dział specjalny produkcji rolnej w rozumieniu przepisów o podatku dochodowym od osób fizycznych lub przepisów o podatku dochodowym od osób prawnych przez okres co najmniej 6 miesięcy przed dniem złożenia wniosku,
  • nie zalega w dniu złożenia wniosku z wypłacaniem wynagrodzeń pracownikom oraz z opłacaniem należnych składek na ubezpieczenie społeczne, ubezpieczenie zdrowotne, Fundusz Pracy, Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczy, Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych oraz Fundusz Emerytur Pomostowych,
  • nie zalega w dniu złożenia wniosku z opłaceniem innych danin publicznych,
  • nie posiada w dniu złożenia wniosku nieuregulowanych w terminie zobowiązań cywilnoprawnych,
  • nie był karany w okresie 2 lat przed dniem złożenia wniosku za przestępstwa przeciwko obrotowi gospodarczemu, w rozumieniu ustawy z dnia 6 czerwca 1997 – Kodeks karny lub ustawy z dnia 28 października 2002 o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych za czyny zabronione pod groźbą kary,
  • udokumentuje zatrudnienie w okresie ostatnich 6 miesięcy bezpośrednio poprzedzających dzień złożenia wniosku, w każdym miesiącu co najmniej 1 pracownika na podstawie stosunku pracy w pełnym wymiarze czasu pracy oraz przedstawi dokumenty potwierdzające jego ubezpieczenie,
  • o których mowa rozporządzeniu Komisji (UE) nr 1408/2013 z dnia 18 grudnia 2013 w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis w sektorze rolnym (Dz. Urz. UE L 352 z 24.12.2013, str. 9);
O refundację mogą się ubiegać żłobek lub klub dziecięcy lub podmiot świadczący usługi rehabilitacyjne, które spełniają łącznie następujące warunki:
  • nie zalegają w dniu złożenia wniosku z wypłacaniem wynagrodzeń pracownikom oraz z opłacaniem należnych składek na ubezpieczenia społeczne, ubezpieczenia zdrowotne, Fundusz Pracy, Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych, Państwowy Fundusz Rehabilitacyjny Osób Niepełnosprawnych oraz Fundusz Emerytur Pomostowych,
  • nie zalegają w dniu złożenia wniosku z opłacaniem innych danin publicznych,
  • nie posiadają w dniu złożenia wniosku nieuregulowanych w terminie zobowiązań cywilnoprawnych,
  • nie były karane w okresie 2 lat przed złożeniem wniosku za przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu, w rozumieniu ustawy z dnia 6 czerwca 1997 – Kodeks karny lub ustawy z dnia 28 października 2002 o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych za czyny zabronione pod groźbą kary,
  • nie rozwiązał stosunku pracy z pracownikiem w drodze wypowiedzenia dokonanego przez żłobek lub klub dziecięcy lub podmiot świadczący usługi rehabilitacyjne albo na mocy porozumienia stron z przyczyn niedotyczących pracowników w okresie 6 miesięcy bezpośrednio poprzedzających dzień złożenia wniosku oraz w okresie od dnia złożenia wniosku do dnia otrzymanie refundacji,
  • nie obniżył wymiaru czasu pracy pracownika w okresie 6 miesięcy bezpośrednio poprzedzających dzień złożenia wniosku oraz w okresie od dnia złożenia wniosku do dnia otrzymania refundacji
lub
żłobek, klub dziecięcy lub podmiot świadczący usługi rehabilitacyjne który w okresie 6 miesięcy bezpośrednio poprzedzających dzień złożenia wniosku, obniżył wymiar czasu pracy pracownika lub zamierza obniżyć ten wymiar w okresie od dnia złożenia wniosku do dnia otrzymania refundacji na podstawie art. 15g ust. 8 lub art. 15gb ust. 1 pkt 1 ustawy COVID-19 lub na podstawie aneksu do umowy zawartej ze starostą w związku z art. 15 zzf ustawy COVID-19,
  • określone w rozporządzeniu Komisji (UE) nr 1407/2013 z dnia 18 grudnia 2013r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis (Dz. Urz. UE L 352 z 24.12.2013, str. 1).
 
 
 
ZASADY OCENY WNIOSKÓW
KRYTERIUM OCENY WNIOSKU PUNKTACJA
Ocena merytoryczna wniosku
  1. OKRES FUNKCJONOWANIA  PODMIOTU, PRZEDSZKOLA, SZKOŁY LUB PRODUCENTA ROLNEGO,ŻŁOBKA, KLUBU DZIECIĘCEGO lub PODMIOTU ŚWIADCZĄCEGO USŁUGI REHABILITACYJNE NA RYNKU
                                                                                                                                                           max 3pkt
  1. powyżej 5 lat
3pkt
  1. od 1 roku do 5 lat
2pkt
  1. od 6 miesięcy do 1 roku
1pkt
  1. UDZIAŁ ŚRODKÓW WŁASNYCH PODMIOTU, PRZEDSZKOLA, SZKOŁY LUB PRODUCENTA ROLNEGO, ŻŁOBKA, KLUBU DZIECIĘCEGO lub PODMIOTU ŚWIADCZĄCEGO USŁUGI REHABILITACYJNE  W KOSZTACH WYPOSAŻENIA LUB DOPOSAŻENIA STANOWISKA PRACY                       max 5pkt
  1. wkład własny od 10.000,00zł i powyżej (udokumentowany w momencie rozliczenia)
5pkt
  1. wkład własny od 3.000,00zł do 10.000,00zł (udokumentowany w momencie rozliczenia)
3pkt
  1. wkład własny poniżej 3.000,00zł (udokumentowany w momencie rozliczenia)
1pkt
  1. brak wkładu własnego
0pkt
  1. PROPONOWANA FORMA ZABEZPIECZENIA                                                                         max 5pkt
  1. weksel z poręczeniem wekslowym (aval)
5pkt
  1. blokada środków na rachunku bankowym, gwarancja bankowa
3pkt
  1. akt notarialny o poddaniu się egzekucji przez dłużnika
0pkt
  1. DOTYCHCZASOWA WSPÓŁPRACA Z PUP W OTWOCKU, w okresie 24 miesięcy poprzedzających złożenie wniosku                                                                                                                     max  5pkt
  1. efektywność zatrudnienia 50% i więcej
5pkt
  1. efektywność zatrudnienia do 50%
3pkt
  1. brak efektywności zatrudnienia
0pkt
  1. nie wywiązanie się z warunków umowy (m.in. nie dotrzymanie warunków zatrudnienia po okresie związania umową)
-5pkt
  1. BRAK WSPÓŁPRACY Z PUP W OTWOCKU, w okresie 24 miesięcy w zakresie realizacji programów rynku pracy (część I pkt 11 wniosku)                                                                                  max  5pkt
  1. DŁUGOŚĆ GWARANTOWANEGO ZATRUDNIENIA po okresie 24 m-cy(ustawowo wymaganego)  max  5pkt
  1. od 6 miesięcy wzwyż
5pkt
  1. od 4 do 5 miesięcy
2pkt
  1. 3 miesiące
1pkt
  1. PROPONOWANE WYNAGRODZENIE BRUTTO DLA OSOBY BEZROBOTNEJ ZATRUDNIONEJ W RAMACH TWORZONEGO STANOWISKA PRACY                                                                                max 5 pkt
  1. wynagrodzenie powyżej 151% minimalnego wynagrodzenia za pracę
5pkt
  1. wynagrodzenie od 121%  do  150% minimalnego wynagrodzenia za pracę
3pkt
  1. wynagrodzenie od 100% do 120%  minimalnego wynagrodzenia za pracę
1pkt
  1. WSKAZANIE WYMAGAŃ STAWIANYCH PRZEZ WNIOSKODAWCĘ BEZROBOTNYM, KTÓRZY MIELIBY BYĆ ZATRUDNIENI NA TWORZONYM STANOWISKU PRACY(CZY W BAZIE PUP SĄ OSOBY SPEŁNIAJACE WYMAGANIA WNIOSKODAWCY)                                                                       max 5pkt
  1. postawienie wymagań, pozwalających na swobodny wybór kandydatów spośród bezrobotnych zarejestrowanych w PUP
5pkt
  1. postawienie na tyle wysokich wymagań, że liczba osób bezrobotnych pozostających w rejestrze PUP jest ograniczona
1pkt
SUMA 33
MINIMALNA LICZBA PUNKTÓW JAKA TRZEBA UZYSKAĆ, ABY WNIOSEK ZOSTAŁ POZYTYWNIE ZAOPINIOWANY 18
 
Maksymalna możliwa do zdobycia liczba punktów: 33
Minimalna liczba punktów jaką potrzeba uzyskać, aby wniosek został rozpatrzony: 18
Spośród zaakceptowanych wniosków pierwszeństwo w realizacji uzyskają te, które otrzymały największą liczbę punktów.
Realizacja wniosków będzie następowała do wyczerpania przeznaczonego na ten cel limitu środków finansowych.
 
 
DOTATKOWE INFORMACJE
Maksymalna kwota refundacji: Zgodnie z art. 46 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy,  kwota dofinansowania nie może przekroczyć
600% przeciętnego wynagrodzenia
(wysokość przeciętnego wynagrodzenia na dzień ogłoszenia naboru 6 733,49zł).
Jednakże konkretna kwota doposażenia lub wyposażenia stanowiska pracy
uzależniona będzie od oceny wniosku
Planowana liczba osób objętych wsparciem: 2 osoby bezrobotne zarejestrowane w PUP Otwock:
  • posiadające niskie kwalifikacje ( nieposiadające świadectwa dojrzałości)
lub
  • bez kwalifikacji zawodowych
Sposób rozpatrywania wniosków:
  • Wniosek podlega ocenie formalnej i merytorycznej
Ocena formalna polega na sprawdzeniu kompletności wniosku (wypełnienie wszystkich punktów oraz dołączenie wszystkich załączników)
  • Ocenę merytoryczną dokonuje Komisja powołana przez Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy
  • Ostateczną decyzję w sprawie złożonych wniosków podejmuje Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy, po zasięgnięciu opinii Komisji 
  • W terminie 30 dni od dnia złożenia wniosku, Wnioskodawca otrzymuje pisemną informację o wyniku rozpatrzenia wniosku
Urząd zastrzega sobie prawo do zmian w założeniach niniejszego naboru wniosków.
Druki do pobrania ze strony www.otwock.praca.gov.pl Zakładka „Aktualności" lub

 dokumenty do pobrania/ Refundacja kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy

 „Regulamin dotyczący refundacji kosztów wyposażenie lub doposażenia stanowiska pracy w Powiatowym Urzędzie Pracy w Otwocku"
Wniosek podmiotu prowadzącego działalność gospodarczą, producenta rolnego, niepublicznego przedszkola lub niepublicznej szkoły o przyznanie refundacji ze środków Funduszu Pracy kosztów wyposażenie lub doposażenia stanowiska pracy (…)"
 „Wniosek żłobka lub klubu dziecięcego, podmiotu świadczącego usługi rehabilitacyjne o przyznanie refundacji ze środków Funduszu Pracy kosztów wyposażenie lub doposażenia stanowiska pracy (…)"
 
W razie pytań lub wątpliwości prosimy o kontakt telefoniczny pod numerem: 22 779 37 14 w. 226
 
 
 
 
______________________________________________________________________________________
Aktywizacja zawodowa bezrobotnych wspierana jest ze środków rezerwy Funduszu Pracy,
będącej w dyspozycji Ministra Rodziny i Polityki Społecznej

Załączniki

Informacje o publikacji dokumentu